torsdag den 15. november 2012

Borgerservice !

Igår var vi igen på "Social security Office", for at få et "social security number". Det var et lidt trist sted, med en hel masse mennesker på stole, der var stillet op på lange rækker. I den ene ende sad to uniformerede vagter iført knippel og revolver. En ung og en ældre mand. Den ældre gik en runde en gang imellem. Han var dårligt gående, og vi talte om. at han måske ikke var så meget bevendt, hvis han skulle sætte efter nogen? Man trak et nummer, og på vores stod der at der ville være ca. 49 minutters ventetid. Mange af de folk der sad der, så noget mismodige ud. En ad gangen blev man så kaldt op til en af de tre åbne skranker, eller ind bag ved i et kontor. Da vi blev kaldt op, viste det sig at kun Steffen kunne få et nummer, da min visa-status er en anden. Praktisk betyder det nok ingenting.

Ja de seneste dage er gået med at få cykler og udstyr i orden. Nu har vi alt til faget hørende : pumpe, lappegrejer, lygter og låse. Dejligt at kunne komme omkring på denne måde, havde ikke turdet håbe på det hjemmefra. Idag har jeg endda fundet et nyt sted at handle, uden at komme ud på alt for store veje.

Ja, det der med at handle er jo et kapitel for sig ! Det kan godt være I har hørt det før, eller selv oplevet det : Jeg må bare fortælle det : Udvalget er ENORMT! Selv de mindste butikker er store, og hver enkelt varegruppe har så mange variationer, så man bliver helt træt af at kigge på de forskellige slags, sammenligne priser og indhold. Og hvad man dog ikke kan få altså, det er ikke til at beskrive. Mange madvarer sælges halvt eller helt færdige til at spise. Bare hæld vand på, eller tilsat margarine! Grøntsager og frugt skåret ud, så det er lige til at spise uden besvær, skåret, revet osv. Og så en detalje som ikke er uvæsentlig : Næsten ingenting er genkendeligt. Selv de mærker, vi måske har i Dk er i en anden slags emballage her. På en måde synes jeg det ser meget gammeldags ud ? Men det er jo meget spændende og sjovt også.

Idag var jeg lige forbi turistbureauet igen, og spurgte om den bedste vej til Mt. Sequoyah på cykel. Hun advarede mig på det kraftigste, og om jeg var vandt til at cykle "up hill" osv. Jeg tænkte, jeg bare kunne trække noget af vejen, hvis det blev for stejlt....Det var det, men ikke så slemt endda. Og en fantasisk udsigt over byen deroppe. Så flot! Der ligger et "Retreat Center", som ejes af Methodist Church, hvor der også foregår koncerter mm for offentligheden. Der skal bl.a. være et julemarked.


Ved Mt. Sequoyah Retreat Center.

Udsigt over Fayetteville.


I aften tager jeg til strikkeklubben, er lidt spændt. Var lige forbi Cynthia i Handheld knitting for at sikre mig det var i aften. Jo, jo, og hun "has told everybody about you", og hun kunne huske mit navn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar