tirsdag den 6. november 2012

Ankommet - endelig !

Så er vi her. Meget mærkeligt, vi kan ikke rigtigt forholde os til det endnu. Sådan en lang rejse, og så så hurtigt! Især turen over Atlanten er helt surrealistisk, hvis man tænker over det. Vi sidder 600 mennesker i 11 kilometers højde i 8 timer på meget lidt plads. Vi får mad to gange, har mulighed for at se TV, film (jeg nåede bl.a. at se tre Walander krimier, så jeg fik helt ondt i øjnene), og andet på en lille skærm på sædet foran, bl. a. holde øje med flyvehøjde, kilometer til målet, temperatur og hastighed. Vi kan gå på toilettet, vi kan læse, sove og benene vokser!! Det er svært at få sjælen med.
Rejsen var planlagt, så vi havde god tid til at skifte, men på grund af forskellige forsinkelser undervejs måtte vi løbe. Både i Heathrow og i Dallas.I Dallas kom vi 2 minutter for sent til gaten. På det tidspunkt var vi godt nok trætte, og sveddryppende i vores gode varme tøj, som passede til kolde Danmark, men ikke til sommerlige Texas!! Heldigvis kunne vi komme med et fly allerede to timer efter.
Christian hentede os i lufthavnen og kørte os til huset, som skal være vores hjem de næste 6 måneder. Det var jo mørkt da vi kom, men kunne da kende meget fra billederne vi havde fået sendt på mail. Christian kørte os til "Harps", hvor vi handlede ind til lidt aftensmad og morgenmad. Klokken var 4 om natten dansk tid, men 7 timer tidligere her. Vi var så trætte at gulvet gyngede.
Mandag morgen kunne vi så se, hvor vi var! Et dejligt stort hus, mange træer, på en fredelig villavej på en bakke med udsigt ud over Fayetteville. Pga. de mange træer i efterårsfarver er her meget smukt. Solen skinner, og sandalerne blev fundet frem.
Efter at have pakket ud, skypede vi til forældre og børn. Hvor er det altså dejligt vi kan det så let.
Så gik vi en tur ned i byen ca. 1 km herfra. Vi gik gennem en lille park og fulgte en cykel og gang sti, som jeg kommer til at bruge meget, når jeg får en cykel.

Vi fik hilst på Steffens kolleger på uni, og var så ude at spise med Christian. Gik en tur gennem byen, og så bl.a. et vejkryds hvor folk stod og reklamerede for forskellige kandidater til valget. Foruden præsident valget, er der bl.a. valg til borgmester og byråd og forskellige lovforslag. Her i Arkansas skal de bl.a. stemme om det skal være lovligt at anvende hash til medicinsk behandling.

Da vi kom hjem igen tog vi en tur ned til Wallmart, et meget stort supermarked og handlede. Vi så også på cykler, men alle dem jeg prøvede var for korte til benene. Er alle amerikanere kortbenede?
På det tidspunkt kom der et søvntog kørende for os begge. Kl. var kun 19 her, men over midnat dansk tid, så jet lag´et har ikke lagt sig endnu.

I dag tirsdag er jo "Election day", og vi ser valg på TV. Det er tæt løb, og ret spændende at se. Steffen skal på arbejde idag. Jeg vil ud at gå en tur, måske ned til byen en gang.