mandag den 14. januar 2013

Torden og Lynild.

Christian havde inviteret os med på endnu en hike i lørdags. Det var godt, for det var gråvejr. På en gråvejrsdag er vi nok lidt drøje i optrækket, hvis ikke vi har en aftale. Han er medlem af "North West Arkansas Hiking Group". Gruppen er en samling af mennesker, som nyder at vandre i naturen og at gøre det sammen med andre. På den måde møder man nogle nye mennesker, og opdager nogle vandreture man ikke selv ville have fundet. Der er en leder af gruppen, som også har arrangeret, hvor man skal hen. Som jeg forstår det, kan alle melde sig som arrangør. De arrangerer også kortere campingture, hvor man tager af sted med telt og kano eller kajak.

Det var en hyggelig samling folk, nogle lidt yngre end os, de fleste nok lidt ældre. Jeg vil gætte på mellem 25-65, både par og singler, flest mænd. Vi gik i gåsegang et stykke, indtil vi kom til det første udkikspunkt over søen, Lincoln Lake. Søen er bl.a. kendt som overvintringssted for Bald Eagle, en ørneart med et vingefang på op til 2½ meter! Derfra gik snakken livligt, og samtaleemnerne falder lige for, når man oplever noget sammen.  Mange fine udsigter over søen, flotte klippeformationer, madpakker tæt sammen under nogle klipper. Og så så jeg mit livs første levende bæltedyr i naturen, bare 10 meter inde i mellem nogle træer! Siden jeg første gang så et fotografi i min barndoms Dokter Lieberkind Zoologi-bog har jeg været meget fascineret af dette sælsomme dyr!

Turen var vel omkring 8 km rundt om søen, de sidste 10 minutter i kraftig regn, torden og lyn. Regnen samlede sig hurtigt på stien i små bække, så det blev glat. Hurtigt nåede vi bilen og kunne køre hjem til et dejligt karbad.

Vejret skifter næsten hver dag i øjeblikket. Forleden dag var det sol og 16 grader. Næste dag var der minus 5 da vi stod op. Sådan er det åbenbart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar