tirsdag den 9. juli 2013

Dejlige dage .....

Ja, det er længe siden I har hørt fra mig, kære læsere. Og det er ikke fordi, der ikke er sket noget...

Inden Anne tog hjem, havde vi "Damebrunch", med de søde damer jeg har lært at kende her i Fayetteville. Vi havde forberedt dansk bagværk til den store guldmedalje : Rugbrød, brunsviger og vandbakkelsessnegle. Det gik som, ja, varmt brød! En hyggelig formiddag, hvor snakken gik lystigt, damer med stærke meninger!


























Allerede fredag gik turen så til Kansas, hvor vi skulle besøge min værtsfamilie som jeg boede hos i 1981/82.
Besøget havde været planlagt længe og jeg glædede mig utrolig meget til at se familien igen efter 31 år! Jeg havde også sommerfugle i maven, da vi nærmede os farmen.


























Det blev en dejlig, utrolig bevægende week-end med hjertevarme mennesker, en smuk natur, minder som væltede op, og som vi kunne dele. Hele lørdagen brugte vi på en køretur, først for at besøge faren, som nu bor på plejehjem, dernæst en tur op ad memory-lane til byen hvor vi gik i kirke, min high school, The Gyp Hills og gennem smukke landskaber. Men størst af alt gensynet med min amerikanske familie.
Jeg er så utrolig glad, fordi vi kunne gøre det.





































Og vi har lovet hinanden, at NU holder vi forbindelsen. Og hvem ved, jeg er ret sikker på, vi en dag får besøg fra Kansas!

Tiden for vores fire "børns" besøg nærmer sig. Vi glæder os helt vildt, det bliver så dejligt at være sammen med dem herovre! Men der var lige én ting vi overvejede at gøre, inden deres ankomst. Vi havde jo fået en invitation af Russel, da han besøgte os i foråret.

Vi tog en rask beslutning og onsdag til mandag tog vi en tur til North Carolina, til byen Raleigh for at besøge Russel og Julie og Charlotte. North Carolina ligger ved Atlanterhavskysten, og er en utrolig frodig stat med et megt varmt klima. Der er masser af træer og afgrøder, bl.a. masser af tobak.

4th of July er amerikanernes grundlovsdag, og den skulle vi begge opleve herovre for første gang. Fredag til søndag tog vi ud til kysten til byen Beaufort at the sea, lige ved Atlanterhavet. Russel og Julie´s venner har en ferielejlighed, som vi kunne låne derude. Det var helt fantastisk at lugte og se havet igen. Og ikke mindst at svømme i bølgerne! Vi havde skønne dage, også i Raleigh, hvor vi var på sightseeing med Uncle Russel. Et meget avanceret bibliotek, kunstmuseum, bluegrass musik festival med kunsthåndværk, 4th of July fyrværkeri, Farmers Market, Experimentarium.












































































































Ingen kommentarer:

Send en kommentar